גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

ג'אז חופשי - סלבה גנלין, וולדימיר וולקוב, לני סנדרסקי

ארכיון תאריך: 16 פברואר 2019

משך: שעה וחצי, כולל הפסקה

​ פתיחת דלתות כחצי שעה לפני תחילת המופע

משתתפים:
סלבה גנלין: פסנתר, קלידים וכלי הקשה
וולדימיר וולקוב (רוסיה): קונטרבס
לני סנדרסקי : סקסופון אלט וסופרן, חליל

פסנתרן ומלחין ג'אז סלבה גנלין ינגן דואט חופשי עם נגן קונטרבס המוביל מרוסיה וולדימיר וולקוב. השניים כבר מנגנים יחד במשך שנים רבות בארץ ובפסטיבלים בחו"ל, והוציאו לאור הקלטות משותפות. בחלק השני של ההופעה יצטרף אליהם הסקסופוניסט לני סנדרסקי

וולדימיר וולקוב (רוסיה) - יליד 1960, מוסיקאי ומלחין אוונגרד-ג'אז רוסי מפורסם, נחשב לנגן הבס המוביל ברוסיה בתחום הג'אז החופשי. חובבי התחום מכירים היטב את עבודותיו הרבות עם יוצרים בינלאומיים בז'אנרים מגוונים מאוד של מוסיקה - מבארוק ועד לרוק. וולקוב השתתף בפסטיבלי ג'אז רבים ברחבי העולם, ומוביל את הפרוייקט העצמאי "ולקוב-טריו". הוא הופיע גם מספר רב פעמים גם בישראל. סגנון נגינתו מאוד אקספרסיבי ומקורי.

סלבה גנלין נולד ברוסיה ב-1944, הופיע עם הרכב הג'אז ''טריו גנלין'' המצליח בכל העולם. ליאו פייגין, שגלה מברית המועצות ללונדון שמע את המוזיקה של שלישיית גנלין והחל להפיץ אותה במערב באמצעות חברת התקליטים LEO records שהקים במיוחד לשם כך ושהיום נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם המוציאות לאור ג'אז החופשי. בנוסף לעבודתו עם השלישייה עבד גנלין גם כמלחין פורה לקולנוע, תיאטרון, אופרה ומחול. עלה לישראל בסוף שנות ה-80, ונהיה לאחד המוסיקאים הבולטים בתחום הג'אז החופשי בארץ. מאז עלייתו לישראל ממשיך גנלין לכתוב לסרטים ולתיאטרון וכן יוצר ומופיע לבד וגם עם מבחר מוזיקאים ישראליים ובינלאומיים במסגרת הופעות ופסטיבלים בארץ ובחו"ל.

לני סנדרסקי, ממוזיקאי הג'אז הידועים והמוכרים ברוסיה, מנגן בסקסופון אלט וסופרן וכותב מוזיקה לסרטים והצגות תיאטרון רבות. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו, לני עשה פרויקטים רבים ברוסיה ובאירופה, ועלה לישראל לפני כמה שנים.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter