גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2018-19 - הקונצרט של פרנץ רמל

ארכיון תאריך: 22 מרץ 2019 - 23 מרץ 2019

משך: שעה ורבע

מחווה ליום הולדתו של יוהאן סבסטיאן באך, גדול מלחיני העוגב בכל הזמנים. פרנץ רמל Franz Raml, נגן עוגב גרמני המתמחה בנגינת מוסיקה מתקופת הבארוק הגרמני, מופיע בפעם הראשונה בישראל בתוכנית המוקדשת כל כולה למלחין המהולל. הקונצרט במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לישראל 2018-2019 וכן פסטיבל באך ירושלים הרביעי.

תכנית הקונצרט
יוהאן סבסטיאן באך
(1750-1685)
 קונצרטו בדו מז'ור (על פי קונצרטו של אנטוניו ויוואלדי) רי"ב  594
  אלגרו - רצ'יטטיבו/אדג'יו - אלגרו
 כוראל “Vater unser im Himmelreich”  מתוך ה"Clavierübung III"   רי"ב 682 
 טריו-סונטה בדו מז'ור רי"ב 529
 אלגרו - לרגו - אלגרו
 כוראל  “Allein Gott in der Höh sei Ehr” מתוך כוראלי לייפציג  רי"ב 663
 פרלוד ופוגה ברה מינור  רי"ב 539         
 כוראל  “An Wasserflüssen Babylon”  מתוך כוראלי לייפציג  רי"ב 653 
פרלוד ופוגה ברה מז'ור  רי"ב 532
 
פרנץ רמל נולד ב-שטראובינג בשנת 1964. הוא למד מוסיקה כנסייתית ועוג בקונסרבטוריונים של דטמולד ומוניך, (עוגב עם קלמנס שנור). לאחר מכן נסע לאמסטרדם ללמוד עם טון קופמן מוסיקת בארוק, עוגב ונגינה על כלים עתיקים. בשנת 1990 הוא קיבל דיפלומה בקונסרבטוריון המלכותי של האג בנושא נגינה על עוגב בארוק.
פרנץ רמל הוא הנגן הקבוע של העוגב ההיסטורי הגדול הולציי Holzhey (1793) במנזר רוט-רוט Rot a.d. Rot באיזורהסווביה העליונה. הוא מופיע בקונצרטים גם כנגן עוגב, גם כנגן צ'מבלו,  גם כמנצח על ההרכב Hassler-Consort והתזמורת גרמנית מוצרט, וגם כנגן פסנתר fortepiano
בהרכבים למוסיקה קאמרית.
 בשנת 2008 התמנה פרנץ רמל למנצח על מקהלת האורטוריו של רבנסבורג Oratorienchor Ravensburg. מאזהוא עובד בשיתוף עם התזמורת הפילהרמונית של קונסטאנץ “Südwestdeutsche Philharmonie Konstanz” . יחד איתה, הם בצעו  יצירות כגון "פאולוס" מאת מנדלסון, "הרקוויאם הגרמני" מאת בראהמס, השירים התנכיים מאת דבור'אק, קרמינה בוראנה מאת אורף ומוסיקה לסרטים.
 
פרנץ רמל מלמד שירה ונגינה על כלים עתיקים. הוא גם מנהלה האמנותי של אקדמיית הקיץ על העוגב הבארוק הולציי. במסגרת זו סטודנטים יכולים לשכלל את נגינתם על העוגבים הגדולים של גבלר, רייפ והולציי.
אחרי שנים רבות של נגינה על יצירות של תקופת הבארוק, מהמאה 15 עד המאה 18, פרנץ רמל שב בזמן האחרון לנגןם מוסיקה מהתקופה הרומנטית ובת זמננו.
 פרנץ רמל הקליט טקליטורים  רבים על עוגבים מתקופת הבארוק.


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter