גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון הבימה - עושה כרצונו

ארכיון תאריך: 18 נובמבר 2017 - 3 מרץ 2020

משך: שעה ו-50 דקות

סיפורה של אסתי ויינשטיין, אם לשבע, שעזבה את חסידות גור למען חיים חילוניים והתאבדה כעבור שמונה שנים משום שלא יכלה לשאת את הניתוק משש מבנותיה, טלטל בשנת 2016 מדינה שלמה. תזכורת: הסיבה שסיפורה של ויינשטיין פורסם ברבים ואף קיבל שם ופנים ולא נותר מאחורי הפרגוד או לכל היותר אנונימי הוא כתב יד לא ערוך שהותירה אחריה כמסמך מחשב – תחת השם "עושה כרצונו". המסמך הזה חשף צדדים אפלים בחיי משפחתה ובחברה החרדית בכלל וגולל סיפור של התעמרות מצד החסידות באישה שהעזה לומר לה "לא". ספרה של וינשטיין פורסם זמן קצר לאחר מותה בהוצאת כנרת זמורה-דביר, ולא עברה שנה וחצי לפני שהועלה כמחזה בתיאטרון "הבימה".

המבקרים מסכימים שמדובר באחת ההצגות החשובות שהועלו בישראל בשנים האחרונות – גם מבחינת החומרים שבהם היא עוסקת וגם מבחינת האופן שבו היא מטפלת בהם. מבקרת התיאטרון של Ynet אורין ויינברג אומרת שההצגה עושה שליחות גדולה כשהיא "מאפשרת לאסתי ויינשטיין לצעוק את עצמה שוב ערב-ערב דרך פיה של אסנת פישמן, לזלוג דרך דמעותיה, לחלחל אל הצופה ולהישאר שם גם ביום שאחרי".

ואילו המבקר של "וואלה!" דוד רוזנטל משבח את ההמחזה של מוטי לרנר ואת הבימוי של איה קפלן וקובע: מדובר באחד המסמכים המוקפדים והמרשימים שיצאו מבמות התיאטרון בשנים האחרונות. זוהי הצגה עוצמתית עם השפעות מטלטלות, שמושגות בזכות סיפור טוב, משחק נהדר, וכתיבה ובימוי משובחים".

הזכות לשינויים שמורה ט. ל. ח

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter