גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

Jaffa Fest - תיאטרון ריגה החדש - חיים ארוכים

ארכיון תאריך: 31 מאי 2018 - 2 יוני 2018

משך: שעה ו-40 דקות

הצגה ללא מילים במסגרת הפסטיבל Jaffa Fest
אלביס הרמניס הוא אחד מעשרת הבימאים הגדולים באירופה, יוצר עטור פרסים.
הטרגיקומדיה "חיים ארוכים" מלאה בנוסטלגיה ועדנה. הבמאי יצר הצגה על הבדידות האנושית כאשר הוא פורס בפני הקהל יום בחיי חמישה קשישים הגרים בדירה משותפת. הרמניס מוכר לקהל הישראלי בזכות ההצגות"ברודסקי/ברישניקוב" ו-"סיפורי שוקשין" שהוצגו בעבר בארץ. נושא הזקנה שאותו מעלה המחזה, הוא אחד הנושאים הכי לא פופולאריים כיום. מאז תחילת שנות ה-90 החברה חדלה למעשה להבחין בבני גיל הזהב, הפנתה כלפיהם את העורף ובודדה את הקשישים במין תכנית ריאליטי שחוקיה אינם מספקים תשובה לשאלה האם המנצח הולך ראשון או אחרון לעולמו. ההצגה מספקת הזדמנות ייחודית לחזות בניסוי זה.
להצגה "חיים ארוכים" אין מקור ספרותי כבסיס. מאות הסצנות שמרכיבות אותה הומצאו על ידי השחקנים עצמם. כל דבר בעולמו של אדם מבוגר ניחן בנשמה. כדי לחשוף את הנשמה הזאת, השחקנים מנהלים דיאלוג, פונים לעזרתם של "בני הזוג" הוותיקים של הזקנים – חפצים. לפריטים שנאספו על הבמה יש בעלים. חפצים אלה עדיין נוצרים את ההיסטוריה של אנשים אלה.
ההצגה השתתפה בפסטיבלים בינלאומיים שונים וזכתה בפרסים רבים. בין היתר בפרס פסטיבל"מסכת הזהב" להצגה הזרה הטובה ביותר. ההצגה השתתפה בפסטיבל אדינבורו וזכתה בפרס Herald Angel.
בימוי: אלביס הרמניס
תפאורה ותלבושות: מוניקה פורמאלה
תאורה וסאונד: גאטיס בויליס
משתתפים: גונה זאריניה, בייבה ברוקה, קאספראס זנוטינש, גירטס קרומיניש, וויליס 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter