גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

מחווה לאלמה רוזה - מוינה לאושוויץ

ארכיון תאריך: 28 מאי 2019

משך: שעה וחצי

קונצרט הנצחה
התזמורת משחזרת את היצירות שניגנה התזמורת של אלמה רוזה, לצד סיפורה יוצא הדופן בימי מלחמה העולם השנייה. הקונצרט מנציח באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, את רוח והגבורה הנשית בצל המוות.

אלמה רוזה היא כנרית יהודייה, מחוננת שהקימה את תזמורת הנשים באושוויץ וניצלה כך מבלוק הניסויים הידוע לשמצה של ד"ר מנגלה. אלמה יכולה היתה לברוח מאירופה הכבושה, ובהמשך באושוויץ להציל את חייה שלה, אך משיכתה העזה למוזיקה, האמונה של האליטה שלא יאונה להם כל רע והרצון להציל נשים אחרות- הן שהכריעו אותה והפכו אותה לגיבורה קלאסית - עד למותה באושוויץ. 

לאחר שהקימה את תזמורת הנשים, עיבדה בלילות אלמה את היצירות הקלאסיות כך שיתאימו לכלי נגינה נוספים רבים ככל שיכלה, כדי להגדיל למקסימום את מספר הנגניות בתזמורת. המוזיקה הפכה להבטחה לחיים - כל עוד ניגנו,  לא נשלחו לתאי הגזים. עד מותה בשנת 1944 במחנה, לא נשלחה אף אחת מחמישים חברות התזמורת לתאי הגזים. 

 הקונצרט יכלול קטעי נגינה מרגשים שניגנה תזמורת הנשים באושוויץ וקטעים שנגנה אלמה בילדותה עוד בוינה וילווה  במצגת המספרת את סיפורה המדהים של אלמה רוזה וקטעי נגינה המשחזרים את נגינתה שלה עוד כילדה יחד עם אביה, הכנר הידוע וקטעים שניגנה תזמורת הנשים באושוויץ. אלמה נמלטה ללונדון יחד עם אביה, אך שבה להולנד כדי לנגן ולפרנס את שניהם. ככל שניגנה יותר, כך הצליחה יותר ודחתה את שובה ללונדון, ללא כל חשש לסכן את עצמה. בחורף 1942, החליטה לברוח, אך נתפסה על ידי הגסטפו בצרפת וגורשה לאושוויץ. במחנה המוות עברה מהפך מבדרנית מחוננת בוינה הקלאסית לנגנית אשר מנגנת כדי לשרוד. את כל יכולותיה וכישרונה גייסה למטרה זו של הצלת הנשים במחנה המוות. 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter