גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2018-2019 - הקונצרט של יובל רבין

ארכיון תאריך: 16 נובמבר 2018

משך: שעה

ב10.15 תתקים הרצאה של יובל רבין על קופרן ויצירותיו, וכן על כל אלה אשר עמלו לאחר מותו כדי שהיצירות לא יואבדו. ההרצאה בעברית.

יובל רבין,
נגן העוגב הישראלי השוהה בשוויץ, המנהל האומנותי של הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל, פותח את הפסטיבל שנה בקונצרט המוקדש לפרנסוא קופרן, מלחין צרפתי לעוגב מתקופת הבארוק. יובל רבין גם  ירצה על קופרן ויצירותיו, וכן על כל אלה אשר עמלו לאחר מותו כדי שהיצירות לא יואבדו. 

תכנית הקונצרט:

פרנסוא קופראן (François Couperin ) מתוך המיסה הטקסית לשימוש הקהילות; Plein chant du 1er Kyrie, en taille הצגת מנגינת ה"קיריה" הראשון, בקול הטנור; Fugue sur les jeux d'anches  פוגה על מחללות החצוצרות;  Recit de Chromhorne לחן על מחללת הקרומורן;Dialogue sur la trompette et le chromhorne  דו-שיח בין החצוצרה והקרומורן; Plein-Chant הצגת מנגינת ה"גלוריה" ;  Dialogue entre les trompettes, clairons et tierces du Grand Orgue et le bourdon et le larigot du Positif
 דו-שיח בין החצוצרות והטרצות של המקלדת הראשית והדבור והקווינטה הגבוהה של המקלדת המשנית; Offertoire sur les Grands Jeux מנחה על העוגב המלא "Les Nations", רונדו מתוך "L'Impériale" טריו שעובד כנראה לעוגב ע"י י. ס. באך
לואי קופראן (Louis Couperin): ארבעה פנטזיות
יוהאן סבסטיאן באך (Johann Sebastian Bach): קטע לעוגב "Pièce d'Orgue" רי"ב 572 ( יצירה גם מוכרת בשם פנטסיה בסול מז'ור)
 אלכסנדר גילמנט (Grand Choeur  Alexandre Guilmant): לעוגב מלא  אופוס 84

ד"ר יובל רבין יליד חיפה, 1973. בוגר האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם התמחה בעוגב (גב' אליזבט רולוף), תאוריה, מוסיקת בארוק וחינוך מוסיקאלי וקיבל את התארים B. Mus.  (1995) וכן B. Ed. Mus. (1996). בשנת 2001 קיבל את תעודת הסולן (בהצטיינות) מהאקדמיה למוסיקה בבאזל, בה למד עוגב ואלתור מודרני אצל הנגן הנודע Guy Bovet וכן קלאויקורד וצ'מבלו אצל Markus Hüninger ואלתור בארוקי אצל Rudolf Lutz, (ב"סקולה קאנטורום בזיליאנסיס"). רבין מתגורר כיום בשוויץ שמהווה את מרכז פעילותו. משנת 1991 מופיע בקביעות כנגן עוגב, קלאויקורד וצ'מבלו, כסולן, באנסמבלים, עם מקהלות ועם תזמורות בארצות רבות במערב ומזרח אירופה, ביפן ובישראל וזכה לשבחי הביקורות. הוא מופיע עם רפרטואר רחב מאוד, שמשתרע מימי הביניים המאוחרים ועד למוזיקה בת זמננו, כמו גם העברות לעוגב (מכלים אחרים). משנת 1995 ניגן מספר ביצועי בכורה, חלק מהיצירות אף הוקדש לו. כיהן בחבר השופטים של תחרויות קומפוזיציה לעוגב הן באקדמיה למוזיקה בתל אביב והן בתחרות ע"ש ר' הכט באוניברסיטת חיפה. בנוסף לפעילותו האמנותית, רבין פעיל גם כמוזיקולוג חוקר, בתחומים: ניתוח, ביצוע בראיה היסטורית, תחביר מוזיקאלי, מוזיקה יהודית, זהות מוזיקאלית ותופעת החזרות המשתנות אצל קפ"ע באך. בנושא האחרון השלים רבין גם את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית (Ph.D., 2014), בהנחיית פרופ' נפתלי וגנר ופרופ' דליה כהן (ז"ל), וזכה בפרס "החוקר הצעיר" מטעם האיגוד הישראלי למוזיקולוגיה, על הרצאה בנושא זה. הוקלט למספר תחנות רדיו בעולם ברפרטואר מגוון ביותר, וכן על ידי חברת ההקלטות הגרמנית  (Musikproduktion Dabringhaus und Grimm) MDG שפרסמה דיסקים סולו בנגינתו שזכו לשבחי הביקורות בעולם:“Organ Music from Israel”  (2001), הכולל גם שתי יצירות פרי עטו. Mendelssohn Organ Work (2013), הכולל גם הומאז' למנדלסון – וריאציות ופוגה על לחן "ידיד נפש", בסגנון מנדלסון, וכן C.Ph.E. Bach Organ Music  with Varied Repeats (2014) שקיבל "5 כוכבים" במגזין הבריטי "Choir and Organ".  משנת 2011 מכהן כמנהל אמנותי של סדרת הקונצרטים לעוגב של עמותת חובבי העוגב בישראל. משנת 2012, יוזם ומנהל אמנותי של ימי המוסיקה היהודית.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter